E-pošta v oblaku Outlook365

S poštnimi predali smo prešli iz strežnikov rektorata v oblak. Poleg boljše tehnične varnosti ste s tem dobili 100 GB prostora za pošto in hitrejše delovanje, upajmo pa tudi na boljšo filtracijo za nezaželeno e-pošto.

Hitre povezave


Spletna prijava – Dostop prek portala O365

Dostop: https://outlook.office365.com

Poverilnice: vaša digitalna identiteta (enako kot za vpis v VIS, našo spletno učilnico Moodle, Zoom, Teams)

Ko odprete zgornjo povezavo, se vam prikaže okno na spodnji sliki.
Prijavite se s svojo digitalno identiteto v obliki ime.priimek@pef.uni-lj.si. Za nadaljevanje kliknite Next.

Preusmerjeni boste na stran UL. Vpišite geslo svoje digitalne identitete in kliknite na gumb Sign in.

Vpis v outlook office365

Vprašalo vas bo še, ali želite ostati vpisani. To pomeni, da se vam ne bo treba vedno prijavljati. Glede na izbiro kliknite gumb No ali Yes.

Zdaj ste vpisani in pred vami se pojavi novi vmesnik Outlook:

cloud email


Pozabljeno geslo

Ob pozabljenem geslu poiščite pomoč prek rc@pef.uni-lj.si.



Kreiranje podpisa z znakom UL (kot kaže slika spodaj)

Prijava na https://ulportal.uni-lj.si/urejevalnik_podpisov/default.aspx

Poverilnice so enake prijavi v VIS, našo spletno učilnico Moodle, Zoom, Teams.

Odpre se delno izpolnjen obrazec glede na informacije, ki so vezane na vašo digitalno identiteto. Vse informacije se lahko dopolni ali spremeni. Ko končate pripravo podpisa, kliknite na gumb Pripravi podpis za kopiranje.



Pošiljanje samodejnih odgovorov o odsotnosti iz Outlooka

Natančna navodila s slikami lahko najdete na naslovu

https://support.microsoft.com/sl-si/office/po%C5%A1iljanje-samodejnih-odgovorov-o-odsotnosti-iz-outlooka-9742f476-5348-4f9f-997f-5e208513bd67



Nastavitve poštnih odjemalcev

Če je vaš računalnik v domeni UL PEF in za branje elektronske pošte uporabljate Microsoft Outlook 2016 ali višje na Windowsih 10, je prehod pošte v oblak neopazen.


Uporabnikom poštnih odjemalcev, ki še ne uporabljate Exchange ActiveSync ali uporabljate IMAP, svetujemo, da preidete na omenjeni način branja univerzitetne elektronske pošte ali pa pošto berete preko OWA, do katere lahko dostopate po zgornjih navodilih Dostop preko portala O365. V nasprotnem primeru boste za svoje delo morali narediti nekaj spodnjih sprememb v nastavitvah.


Nastavitve poštnih odjemalcev, ki ne uporabljajo načina Exchange ActiveSync ali uporabljajo POP, IMAP (npr. Thunderbird)

Vsi uporabniki, ki za branje pošte ne uporabljate

  • Exchange ActiveSync ali
  • uporabljate POP, IMAP,

boste morali spremeniti naslednje nastavitve :

POZOR! Spodnje nastavitve ne delujejo v namizni verziji Microsoft Outlook, saj ta ne podpira moderne avtentikacije OAuth2. Uporabniki Microsoft Outlook aplikacije, preidite na Exchange ActiveSync ali za branje pošte uporabljajte OWADostop preko portala O365

IMAP
INCOMING SERVER:
imap.uni-lj.si —> outlook.office365.com
USERNAME: PriimekIm —> ime.priimek@pef.uni-lj.si
PORT: 993
ENCRYPTION METHOD: OAuth2 (prej je deloval TLS)

POZOR! Spodnje nastavitve ne delujejo v namizni verziji Microsoft Outlook, saj ta ne podpira moderne avtentikacije OAuth2. Uporabniki Microsoft Outlook aplikacije, preidite na Exchange ActiveSync ali za branje pošte uporabljajte OWADostop preko portala O365

POP
INCOMING SERVER: imap.uni-lj.si —> outlook.office365.com
USERNAME: PriimekIm —> ime.priimek@pef.uni-lj.si
PORT: 995
ENCRYPTION METHOD: OAuth2 (prej je deloval TLS)


POZOR! Spodnje nastavitve ne delujejo v namizni verziji Microsoft Outlook, saj ta ne podpira moderne avtentikacije OAuth2. Uporabniki Microsoft Outlook aplikacije, preidite na Exchange ActiveSync ali za branje pošte uporabljajte OWADostop preko portala O365

SMTP
SMTP SERVER:
mail.uni-lj.si —> smtp.office365.com
SMTP SERVER USERNAME: PriimekIm@pef.uni-lj.si —> ime.priimek@pef.uni-lj.si
SMTP AUTHENTICATION: OAuth2 (prej je deloval NTLM) —> Password
PORT: 587
ENCRYPTION METHOD: STARTTLS

Primer nastavitve za Mozilla Thunderbird (IMAP)

Pripočljivo je, da ste na čim novejši verziji Thunderbirda, ki res podpira nastavitev moderne avtentikacije OAuth2.

Odprite nastavitve računa v desnem kotu zgoraj:

Izberite račun in kliknite “Nastavitev strežnika”. Pod “Metoda overitve” izberete OAuth2:

Nato spremenite še nastavitve za odhodni strežnik. Poklikajte na “Odhodni strežnik (SMTP)” in izberite strežnik smtp.office365.com. Kliknite na gumb “Uredi …”

Odprlo se vam bo okno, kjer sta pomembni le označeni nastavitvi:

Ko ste spremenili metodo overitve, kliknete le še na gumb “V redu”. Sedaj potrebujete le še ponovno zagnati program Mozilla Thunderbird. To lahko naredite s klikom na “X” in potem ponovno odprete program.

Priporočamo vam, da zaradi boljšega delovanja pošte preidete na način Microsoft Exchange ActiveSync.
Prav tako vam priporočamo uporabo aplikacije Microsoft Outlook.

Ob težavah stopite v stik z nami prek rc@pef.uni-lj.si.



Elektronska pošta na Applovih napravah

Za branje elektronske pošte svetujemo uporabo Microsoftovega Outlooka. Dostopen je v Apple Store, lahko pa ga prenesete kot del Office365 na svoj računalnik.

Če se kljub temu odločite in uporabite Apple Mail App, vam svetujemo, da najprej popolnoma odstranite univerzitetni račun in nato ponovno dodate profil Exchgange po navodilih opisanih na povezavi https://uit.stanford.edu/service/office365/configure/applemail.



Preusmeritev pošte (ni priporočljivo !!)

Tisti, ki imate preusmeritev pošte na drug e-naslov, bo le ta s prehodom v oblak ukinjena. Če želite, si ga lahko ponovno nastavite (tega vam ne priporočamo, saj se lahko zaradi takih posredovanj na druge poštne strežnike, katera pošta izgubi med neželeno pošto – spam).


Nastavitev koliko pošte se prenese na vaš lokalni računalnik

Lahko si nastavite tudi koliko pošte se vam bo preneslo na lokalni računalnik, da bo dostopna tudi takrat, ko ste brez interneta.

V zgornji vrstici kliknite na File/Datoteka:

Kliknite Account Settings/Nastavitve računa:

Odpre se vam okno, v katerem dvokliknete na svoj e-poštni naslov:

Preverite, da imate polje na sliki označeno s kljukico. S spodnjim drsnikom lahko določate, za koliko časa nazaj naj vam prenese pošto s strežnika.

Kliknite na gumb More Settings/Več nastavitev. Ko se vam odpre spodnje okno, se postavite na zavihek Advanced/Napredno in kliknite na Outlook Data File Settings…:

Tukaj je navedena pot, na kateri se nahaja Outlook-ova datoteka, v katero se shranjuje pošta prenešena s strežnika. Če pošto želite strniti kliknite na Compact Now.

Vsa okna potrdite s klikom na gumb OK, zadnjo potrditev pa s klikom na gumb Next/Naprej.

Pojavilo se vam bo okno, ki vam bo sporočilo, da je bil vaš račun uspešno posodobljen. Kliknite na gumb Done/Dokončano:



Navodila za odpenjanje (le redko potrebna, za primer da imate star Office 2010/2013 ali Windows7) in pripenjanje e-poštnih predalov po prehodu v oblak